tenang..aman...

Bismillahirrahmanirrahim,,

Alhamdulillah segala puji bagi Allah Tuhan semesta alam.I bersyukur masih diberi peluang untuk terus bernyawa di bumi Allah ini.

Hati amat tenang dan aman saat ini.Bebas dari cengkaman masalah-masalah yang menyiksa jiwa.Masalah yang i tanggung masih dirantai persoalan dari i sendiri. Masih tak nampak jalan keluar buat masa ini.I putuskan untuk lupakan dan tolak ke tepi masalah I sebentar.Amat letih diri ini berfikir so I decide better I berehat secukupnya dan topup energy secukup rase untuk keep working cari jalan keluar.

Hmm..i bukan nak lari dari masalah..tapi, I yang nak halau masalah.Sesekali i punye semangat down dan kadang-kadang up.Betul-betul menguji level kesabaran I,tapi I tak kisah..i pujuk diri I sendiri..”I kan kuat,kesabaran tu la kunci kekuatan i..Allah itulah tempat pengaduan i..” who cares??

I takde tajuk spesifik untuk entri kali ni.Sesaje je menaip untuk lepas seciput rase yang menginject dan menikam di kalbu.

Ape ye nak luah tadi??
Haa..i da intai result I kat ewadi..alhamdulillah..mimpi I tu tipu semata-mata dan takde kaitan hal-hal di sekelilingnya. I termimpi malam semalam I dapat result jatuh merudum tergolek-golek.Pointer jatuh tersembam dan lebam-lebam.Semua killer subject dapat c untuk cendol dan mandarin dapat d untuk donut.Yang peliknya subject tak berapa nak membunuh tak sempat nak masuk mimpi i..Maybe tengah q and tunggu giliran.huhu..so, I takde klu the rest subject tu I dapat ape..gerun jugak mimpi-mimpi ni..huhu..

Tapi kan..i tak caye mimpi tu,sebabnye..kalau I caye I dah buruk sangka kat ALLAH..kan tak baik.Hmm..so,pas subuh tadi I intai kat ewadi and tengok result sem lepas.Alhamdulillah,bersyukur.Cendol dan donut tak nampak,yang terpapar kat skrin tu A untuk Ais Kacang dan B untuk Bubur kacang.Tambah tolak I malas nak count sebab calculator I adik I dah buat harta die..huhu..alhamdulillah,walaupun pointer I tersungkur,I tetap bersyukur..=)

Yang bestnye,i dah buat pengakuan kat mummy and babah I awal-awal lagi..I cannot go sem lepas.Alhamdulillah,tiada panahan di hati i.My parent terima seadanya dan di hati I zero dengan kesan dimarahi.I rase la,I banyak main kot sem lepas and pecutan last minute I seperti selalu tak menjadi.So, I dah expect result I akan kene hujan di beberapa tempat disebabkan payung yang I guna dah bocor.Prediction I tepat iaitu hanya beberapa tempat yang kering kontang dan selebihnya dibasahi hujan dan hampir banjir..huhu..

Hari Isnin depan da mule sem baru.Azam perlu baru jugak.So,i nak buat yang terbaek n tak nak kecewakan family i dah..
Last but not least,moga ALLAH permudahkan segala-galanya and moga i lebih kuat..aameen..=)
wassalam..
0 Responses